Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble

Bu yılın 30 Mayıs'ında Sberbank Okulu 21'de yapay zeka alanındaki teknolojilerin geliştirilmesi konusunda bir toplantı düzenlendi. Toplantının çığır açıcı olduğu düşünülebilir; ilk olarak Rusya Devlet Başkanı V.V. Putin'in yanı sıra katılımcılar arasında devlet kurumlarının ve büyük ticari şirketlerin başkanları, genel müdürleri ve genel müdür yardımcıları vardı. İkincisi, ne daha fazlası ne de azı tartışıldı, ancak ulusal Yapay zeka teknolojilerinin geliştirilmesine yönelik stratejiG.O. tarafından bildirilen Sberbank tarafından hazırlandı. Gref.

Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble

Neredeyse bir buçuk saat kadar uzun olmasına rağmen toplantıyı ilginç buldum, bu nedenle katılımcıların ana beyanlarının ve görüşlerinin bir nevi özetini sunuyorum. Ayrıntılara takılıp kalmamak için bana öyle geliyor ki konuyla ilgili en önemli alıntılar seçildi. Konuşmacı adlarının önündeki sayılar videonun zaman kodunu belirtir; videoların bağlantıları yazının sonundadır.

Toplantı

05:10 Vladimir Vladimirovich Putin, Rusya Devlet Başkanı

[…] Bugün yapay zeka teknolojisinin geliştirilmesine yönelik ulusal Stratejimizin temelini oluşturacak belirli adımları tartışmayı öneriyorum.

[…] Bu gerçekten de tüm dünyanın geleceğini belirleyen ve belirleyecek olan teknolojik gelişimin en önemli alanlarından biridir. Yapay zeka mekanizmaları, büyük veri adı verilen devasa miktardaki bilginin analizine dayalı olarak en uygun kararların gerçek zamanlı ve hızlı bir şekilde benimsenmesini sağlar ve bu da kalite ve verimlilik açısından muazzam bir avantaj sağlar.

[…] Başta yapay zeka olmak üzere teknolojik liderlik mücadelesi ve bunu hepiniz çok iyi biliyorsunuz sevgili meslektaşlarım, şimdiden küresel bir rekabet alanı haline geldi

[…] Eğer birisi yapay zeka alanında tekel kurmayı başarabilirse - yani hepimiz sonuçlarını anlıyoruz - o kişi dünyanın hükümdarı olacak

Dünyanın pek çok gelişmiş ülkesinin bu tür teknolojilerin geliştirilmesine yönelik eylem planlarını şimdiden benimsemiş olması tesadüf değildir. Ve tabii ki yapay zeka alanında da teknolojik egemenliği sağlamalıyız. […] İhtiyaç duyulan şey, her sektörde kullanımı maksimum etki sağlayan evrensel çözümlerdir.

Yapay zeka teknolojileri alanında böylesine iddialı bir projeyi çözmek için objektif olarak iyi başlangıç ​​koşullarına ve ciddi rekabet avantajlarına sahibiz. […]

13:04 Alman Oskarovich Gref, Sberbank

[…] Bu süre zarfında sadece “Strateji” adlı belgeyi geliştirmekle kalmadık, bu belgeye ek olarak “yol haritası” adlı bir belgeyi de oluşturmayı başarmış olmamız çok önemli. Genel olarak bugün elimizde, yalnızca onaya tabi, tam bir belge sayılabilecek iki taslak belge var.

[…] 2017'de beş ülke Ulusal Yapay Zeka Geliştirme Stratejisini kabul etti ve 2018-2019 arasında zaten 30 ülke. Eğer bu belge yakın gelecekte onaylanırsa, bir “yol haritası” oluşturan ve faaliyetlerinde öncelik ilan eden 31. ülke olacağız.

[“Yapay Zeka” kavramına dahil ediyoruz]
  • Bilgisayar görüşü
  • doğal dil işleme
  • Konuşma tanıma ve sentez
  • Öneri sistemleri ve akıllı karar destek sistemleri
  • Umut verici yapay zeka yöntemleri ve teknolojileri (öncelikle AML teknolojileri - otomatik makine öğrenimi)

Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble
Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble

[…] Stratejiyi geliştirme sürecinde yapay zekanın gelişimindeki altı itici faktörü belirledik ve analiz ettik.

  • algoritmalar ve matematiksel yöntemler;
  • yazılım;
  • veriler, verilerle çalışma, verilerin düzenlenmesi ve kullanılması;
  • Donanım;
  • eğitim ve personel ile ilgili her şey;
  • düzenleyici düzenleme

Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble
Bu altı faktörün her biri kritiktir. Bunlardan birinin yokluğu sistemin tamamı için kritik riskler oluşturur.

Her alan için hedef belirledik.

  • Algoritmalar ve matematiksel yöntemler — 24 yaşında, konferans katılımcı sayısı açısından ilk 10 ülkeye girin ve 30 yaşında, ortalama alıntı düzeyi açısından ilk 10 ülkeye girin
  • Yazılım ve teknolojik çözümlerin geliştirilmesi - belirli görevlerde insanlara üstünlük sağlayabilecek çözümler geliştirmek ve 30 yaşına geldiğimizde çok çeşitli görevlerde üstünlük sağlamalıyız
  • Veri depolama ve toplama işlemi — yapay zeka sistemleri geliştiren şirketlerin erişebileceği, anonimleştirilmiş hükümet verileri ve şirket verileriyle çevrimiçi bir platform oluşturmak
  • Özel donanım - İlgili yonga setlerinin mimarisini oluşturabilecek kendi mimari tesislerimizin ve buna göre bunları üretebilecek özel bir üretim tesisinin oluşturulması.
    Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble
  • eğitim — 2024 yılına kadar yapay zeka alanındaki eğitim programları açısından ilk 10 ülkeye girmek istiyoruz. Ve 2030 yılına kadar yapay zeka alanında uzman açığının ortadan kaldırılması.
  • Yapay zeka alanında doğru düzenleyici düzenlemenin oluşturulması - Burada iki uç nokta arasında gitmek önemli: Bu alanı istikrarsız bırakmamak, diğer yandan gelişme dinamiklerini sürdürebilecek fırsatlar yaratmaya devam etmek.

Kararınızla Yapay Zekanın Geliştirilmesine İlişkin Ulusal Stratejiyi onaylamanızı, uygun bir koordinasyon organı oluşturmanızı ve Rusya Federasyonu Hükümetine yapay zekanın geliştirilmesine yönelik “yol haritasını” onaylaması talimatını vermenizi rica ediyoruz.

31:54 Maxim Alekseevich Akimov, Rusya Federasyonu Hükümeti Başkan Yardımcısı

[…] Kesinlikle yapmayacağımız şey başka bir bürokratik yapılanmadır. Ulusal Dijital Ekonomi programı çerçevesinde organizasyonel araçların oluşturulduğunu düşünüyoruz. Ve şu anda bu program için mevcut olan kaynakları ayrı bir federal proje olan "Yapay Zeka" çerçevesinde yoğunlaştırarak, Alman Oskarovich'in bahsettiği stratejik zorluklarla örgütsel olarak başa çıkacağız.
Yapay zekanın geliştirilmesi için 90 milyar ruble

[…] Bu plan, tahminlerimize göre altı yıllık bir süre içinde 90 milyar rubleye kadar toplam finansmanla hangi faaliyetleri içerebilir? … Teknolojilerin geliştirilmesi ve çoğaltılması için uygun koşulların yaratılması, pilot uygulamaların desteklenmesi gerekiyor, çünkü bu, özel şirketlerin kamu kurumlarıyla paylaşabileceği ve muhtemelen paylaşması gereken bir risk. Bu nedenle lider şirketlere yapay zeka uygulamalarının prototiplerini oluşturmaları için kaynak sağlayacağız ve gelecekteki uygulamalara zemin hazırlayacağız.

[…] Bugünün kamu ihale sistemi, yalnızca teknolojik çözümlerin kamu sektörü tarafından satın alınmasından değil, aynı zamanda genel olarak modern yazılım ilkelerine dayalı hızlı yollardan kalkınmanın akışına da son derece uzaktır. Ve bu bağlamda Vladimir Vladimirovich, bu konuyla ilgilenmek için Maliye Bakanlığına, Ekonomik Kalkınma Bakanlığına ve Hükümete talimat vermenizi rica ediyorum. Bu alanda özel düzenleme gereklidir.

[…] Biz, Federal Meclis milletvekilleriyle birlikte, kişisel veriler yasasında duyarsızlaştırma mekanizmalarını belirleyen değişiklikler geliştirdik.

[…] güvenlik alanı da dahil olmak üzere endüstri standartlarının güncellenmesi […] karmaşık ekipmanların işleyişine ilişkin tahmine dayalı analitikler […] kontrol ve denetim faaliyetlerinde risk temelli bir yaklaşıma geçiş için fırsatlar yaratacaktır.

[…] Gelecekte önemli kararların alınmasıyla ilgili tüm meslekler, yapay zeka alanında yetkinlik gerektirecek. Eğitim standartları konusunda da yapılması gereken önemli çalışmalar var.

[…] Devlet memurlarının kapsamlı ve derinlemesine eğitimi de gereklidir. […] Derhal harcamalara öncelik vererek ek bir federal proje oluşturacağız. Ve bunu en geç Ekim 2019'a kadar yapmayı planlıyoruz.

[…] Sorumlu federal yürütme organı olarak Dijital Kalkınma, İletişim ve Kitle İletişim Bakanlığı'nın atanmasını öneriyoruz.

[…] İkinci soruda:
[…] Rusya Federasyonu'nda yüksek teknoloji endüstrilerinin geliştirilmesine yönelik önlemlerin ana katılımcısı olması gereken ve olabilecek büyük Rus işletmesidir.
[…] Şirketlerle mutabakata varılarak konuların aşağıdaki şekilde dağıtılması önerilmektedir.

  • Sberbank yapay zeka alanında lider şirket olacak
  • 5. nesil mobil iletişim teknolojileri hakkında – Rostelecom, Rostec
  • Kuantum sensörleri – Rostec
  • Dağıtılmış defter teknolojisi – Rostec
  • Nesnelerin İnterneti için dar bant iletişimi – Rostec
  • Kuantum hesaplama – Rosatom
  • Yeni malzemeler – Rosatom
  • Kuantum iletişimi – Rus Demiryolları

Bu yıl boyunca ayrıntılı yol haritalarını alıp uygulamaya başlayacağız.

42:20 Sergei Semenovich Sobyanin, Moskova Belediye Başkanı

47:30 Kirill Aleksandrovich Dmitriev, RDIF

[…] Yapay zeka alanında önde gelen 100 şirketi analiz ettik, en umut verici olanlardan 20'sini seçtik ve 6 tanesi için finansmanı zaten onayladık.

[…] Sekiz kısa cümle:
Birinci. İki veri yönetimi modeli vardır; hükümetin verilere daha fazla erişim ve kontrol sağladığı Çin modeli. Diğeri ise verilere erişimin daha sınırlı olduğu Avrupa ülkesidir. Daha hızlı ilerlememizi sağlayacak olan Çin modelidir.

Saniye. Rus şirketlerini dünya liderleri seviyesine getirmek. Çünkü firmalarımız sadece Rusya pazarına yönelik çalışırsa küresel alanda rekabet edebilecek yeterli avantaja sahip olamıyorlar. Biz de şirketlerimizi dünya pazarlarına taşımak istiyoruz.

Üçüncü. Şirketlerimizin yapay zekayı uygulaması önemlidir ve devlete ait büyük şirketlerin her birinin yapay zekayı uygulamaya yönelik kendi stratejisine sahip olması gerektiğine inanıyoruz.

Dördüncü. Büyük ölçekli pazarlara sahip olmanın faydalı olduğu Çin ve Orta Doğu ile konsorsiyumlar oluşturmak mümkün

Beşinci. Moskova Devlet Üniversitesi ile birlikte yapay zekanın geliştirilmesi için bir merkez oluşturmak

Altıncı. Veri merkezleri

Yedinci. Gerçekten hem Moskova'da hem de Federal Vergi Servisi dahil olmak üzere ekonomiyi kullanma konusunda önemli potansiyele sahip pek çok veri var ve bu veriler kullanılabilir

Sberbank'ın konsorsiyuma dahil edilmesini desteklemeyi öneriyoruz ve Sberbank'ın yapay zekaya ve bu alanda çok iyi deneyime sahip olan RDIF ve Gazpromneft'e odaklanan ilk bankalardan biri olduğunu ve böylece bunu ortaklaşa geliştirip tanıtabileceklerini kabul ediyoruz. .

51:08 Alexander Valerievich Dyukov, Gazpromneft

[…] Yapay zekanın geliştirilmesindeki temel faktör taleptir. Yapay zeka geliştirme stratejisinin anlamlı olabilmesi için talebin oluşturulması ve konsolide edilmesi gerekir. Artık bankacılık hizmetleri, medya, perakende, telekom gibi alanlarda bilinçli bir talep var. Ancak bu segmentlerdeki talep hacimleri hâlâ sınırlı

[…] Yakıt ve enerji kompleksi, yapay zekanın geliştirilmesinde lider olmak için gereken diğer sektörlere göre bir takım avantajlara sahiptir. Yakıt ve enerji kompleksi, yapay zeka teknolojisinin tanıtılmasına yönelik teknolojiler için etkin talep yaratma kapasitesine sahip... yakıt ve enerji şirketlerinin çözdüğü görevler çoğaltılabilir ve diğer sektörlere ölçeklendirilebilir.

[…] Stratejiyi organize etmek için diğer şirket ve kuruluşlarla birlikte çalışmaya hazırız ve endüstriyel segment için yapay zekanın geliştirilmesinde liderlerden birinin rolünü üstlenmeye hazırız

55:56 Sergey Viktorovich Chemezov, Rostec

[…] Özel donanımların geliştirilmesi - bu yönde çalışmaya zaten başladık - AFK Sistema ile tüm varlıkları birleştirerek bir kamu-özel ortaklığı oluşturduk […]

Genel olarak yapay zekaya gelince, evet, bu işletmenin kapalı olmadığını ve bu faaliyet alanını geliştirmek isteyen, biraz tecrübesi olan herkesi kabul etmeye ve bu girişime dahil etmeye hazır olduğumuzu vurgulamak istiyorum, lütfen. Angstrem-T'ye sahip olduğumuzu biliyorum, gelecekte bu şirketin de topluluğumuza girebileceğini düşünüyorum. […]

1:01:06 Yuri Ivanovich Borisov, Rusya Federasyonu Hükümeti Başkan Yardımcısı

[…] Stratejide elbette makale sayısı ve konferanslara katılımın yanı sıra ortalama alıntı düzeyine göre ilk 10 ülkeye girmek gibi önemli hedeflerin yanı sıra, ayrıca görmek isterim. Pazar payı ile ilgili küresel ve dahili hedefler. Bana öyle geliyor ki, bu stratejinin ana görevi, yerli AI çözümlerinin dinamik bir şekilde uygulanmasıdır, vurguluyorum - bu, iç pazara hakim olmak amacıyla ekonominin tüm alanlarında tam olarak bir algoritmik, yazılım ve donanım çözümleri kompleksidir. Bu ürünlerin ve tahminler bunun devasa bir pazar olduğunu ve dışarıda konumlandığını gösteriyor.

[…] Tabii ki Stratejide planlanacak faaliyetler bu ürünlerin yaratılmasına yönelik olacak ve bu da iyi bir şey, umarım öyledir. Ancak bana öyle geliyor ki asıl görev bu ürünleri pazara tanıtmak ve Stratejinin asıl görevinin talep yaratmak olduğu konusunda Alexander Valerievich'e tamamen katılıyorum.
Bu ürünlerin pahalı olduğu göz önüne alındığında, bu ürünlerin uzmanlaşmış merkezlere tanıtılması için hükümet emirlerini düşünmeniz gerekebilir […]

1:03:43 V.V. Putin

Tamamen katılıyorum, katılıyorum çünkü kendimiz için belirlediğimiz hedefler, ilk bakışta çok somut görünmese de, yaptığımız işin sonucunu ölçebilmek için çabalamalıyız, bu doğru.

1:04:03 Arkady Yurievich Volozh, Yandex

[…] Stratejinin bir parçası olarak, belki de insanları buraya çalışmaya geri dönmeye maddi olarak değil, belki de manevi olarak teşvik edecek bir tür özel devlet programının geliştirilmesini isterim. Başka ülkelerde de bu tür programlar var, bizim de yapmamız lazım.

[…] İkinci husus ise test için koşulların yaratılmasıdır. […] Makinelerin, örneğin drone'ların, yollarda yürüyen insansız araçların, gerçek verilerle, gerçek koşullarda eğitilmesi gerekiyor. Çöplüklere gitmemeliler, yollara çıksınlar, burada bizim bunu düzenlemememiz çok önemli. […]

Yandex'in bu yıl yüz arabayı sokaklara çıkarması gerekiyor. Şu anki prosedürü uygularsak, bu makineleri sertifikalandırmak için sadece dört yıla ihtiyacımız var. Bunun bu programa da yansımasını istiyorum; gerçek bir ortamda test edilmesi. Çünkü burada mesele şu ki, sonuçta bu teknolojileri ithal edeceğiz ya da ihraç edeceğiz.

1:08:08 Dmitry Nikolaevich Peskov, Rusya Federasyonu Devlet Başkanı'nın dijital ve teknolojik gelişimden sorumlu Özel Temsilcisi

[…] Bugün bankalar, telekomünikasyon şirketleri ve devlet tarafından halihazırda oluşturulmuş verilere güveniyoruz. Ancak çok daha büyük veri kümeleri de var ve günümüzde dünya gelişiminin tamamen beklenmedik veri türlerine (okyanuslar, ormanlar, insanlar, biyomlar, mikrobiyomlar) doğru yöneldiğini görüyoruz. Günümüzde biyoloji ve yapay zeka arasındaki bağlantı mantığına dayanarak geleneksel pazarlar için rekabet eden çok sayıda startup görüyoruz. Tamamen yeni ürün türleri ortaya çıkıyor.

[…] Bana öyle geliyor ki bu kavşak, sadece bankalardan ve telekomünikasyon şirketlerinden değil, aynı zamanda bilimsel araştırmalarda, endüstrilerde, ormancılık endüstrisinde ve daha birçok yerde görev belirleme açısından bir Veri Seti oluşturmak için sonuçlandırılmalıdır. yeni tip DataSet oluşumunun görünümü.

[…] İkincisi personel ve mevzuatla ilgili konulardır. Personel ihtiyacındaki uçurum artık o kadar felaket ki, açığı 2030'dan önce kapatabileceğimiz tek bir senaryo bile bulamadık. Bu anlamda mevcut eğitim standartları sistemini modernize edebileceğimiz fikrine güvenmeye devam edersek hiçbir zaman sonuç alamayız.

[…] Yapay zeka, büyük veri ve diğer uçtan uca teknolojiler konularında, personel eğitim süreçlerini üç ay içinde değil, iki ila üç ay içinde yasal olarak başlatmamıza olanak sağlayacak ayrı bir düzenleme alanına ihtiyacımız var. , dört, beş, altı yıl. Bir kez daha söylüyorum: Tek bir senaryo yok.

Buradaki sorun ne? Buradaki sorun, verinin aslında yiyecek olmasıdır. Verilerle ilgili birçok yeni uzmanlık ortaya çıkıyor. […] Bu derinleşme ve işbölümü ayrı bir düzenlemeyi gerektiriyor. Talimatlarınızda böyle bir taslağı ayrıca formüle etmenizi rica ediyorum; henüz tamamlanmadı.

Son olarak, elbette tüm eğitim sisteminin değişmesi gerekiyor. Bugün Bilim ve Yüksek Öğretim Bakanlığı'ndaki meslektaşlarımızla birlikte öyle bir adım atıyoruz ki, yapay zeka eğitim platformunu yüz bölge üniversitemizde aynı anda hayata geçirmeye başlıyoruz ve umuyoruz ki temmuz ayında da çalışmaya başlayacak. bu yıl. Ayrıca herkesi lansmana katılmaya davet ediyorum.

1:12:30 Mikhail Eduardovich Oseevsky, Rostelecom

1:13:25 Boris Olegovich Dobrodeev, Mail.Ru Grubu

[…] Biz şirket olarak bunun uygulanmasına katılmayı çok isteriz. Bizim için yapay zeka artık gelecek değil, şimdiki zamandır. Yapay zekaya dayalı hizmetlerimiz bugün 100 milyondan fazla kişi tarafından kullanılıyor. Ve tabii ki bu uzmanlığı reel ekonomiye uygulamakla çok ilgileniriz.

[…] Her gün dahili olarak çok sayıda hizmet yaratıyoruz ve yüzlerce startup'a bakıyoruz ve bu pazarın ana sorununun tam da satış pazarı sorunu olduğuna inanıyoruz. Çünkü artık iyi teknolojilere sahip onlarca, hatta yüzlerce şirket yok, ancak hepsi satış pazarıyla, bugün yüksek teknolojili girişimlere ve teknolojilere ödeme yapmayan küçük gelirlerle sınırlı. Dolayısıyla bizim için en önemli hedefin tam olarak bu talebi ve satış pazarlarını canlandırmak olduğunu düşünüyorum.

1:14:39 Ivan Mihayloviç Kamenskikh, Rosatom

[…] Bugün sizden Alman Oskarovich'in bugün neyi desteklemenizi istemekten mutluluk duyarım

[…] Ancak Yuri Ivanovich'e, en önemli görevin bu teknolojilerin uygulanması için bir pazar, bir iç pazar ve bir dış pazar yaratmak olduğu konusunda destek olmak istedim.

1:15:45 Andrey Removich Belousov, Rusya Devlet Başkanı'nın yardımcısı

[…] Ivan Mihayloviç'in söyledikleri ve Yuri Ivanovich'in pazar hakkında söyledikleri […] Ama birincisi, yapay zeka ürünleri için böyle bir pazar yok ve ikincisi, hiç de ana pazar değil. Önemli olan yapay zekanın geleneksel pazarlarda getirdiği değişimdir ve bunu yapay zeka pazarında ne kadar pay alacağımızla değil, ulusal kararlarımızla endüstriyel pazarda ne kadar kazanabileceğimizle ölçmeliyiz, ticari hizmetler pazarında, lojistik hizmetler pazarında - biz bunu böyle ölçüyoruz.

Operasyonel olarak bunlar elbette metre değil, bunu hiçbir zaman ölçemeyeceğiz. Buradaki asıl etkinin bu olduğunu anlayarak bunu kastediyoruz, ancak 24. veya 30. yıl için bazı rakamlar çizersek bunun spekülasyon eşiğinde olacağını kendiniz anlıyorsunuz.

[…] satışlarda sorun olduğu vb. Görünmeye devam edecekler. […] Yapay zekanın kullanıma sunulmasının şirketlerdeki karar alma süreçlerini temelden değiştirdiğini anlamalıyız. Yönetim sistemini değiştirmeden yapay zekayı hayata geçirmek mümkün değil. Bu işe yaramayacak.

[…] Düşebileceğimiz en önemli hata, bazı yeni yönetim sistemleri oluşturmaya başlamak, bu süreci stratejide yönetmek için yeni bir tasarım, […] bu nedenle, şimdi burada önerilen, dile getirilen kararların şemasıdır. Maxim Alekseevich tarafından: Dijital Ekonomi programı çerçevesinde geliştirilen mevcut karar verme sistemi, orada değişiklikler yapıyoruz, ancak içeriği büyük ölçüde etkileyecek, ancak Tanrıya şükür, bürokratik formu tam olarak minimum düzeyde etkileyecek değişiklikler zamandan tasarruf etmek için. […]

1:20:15 V.V. Putin

[…] Elbette yapay zekanın başarılarını tanıtırken şirketlerimizin hem kendi pazarımızı hem de dünya pazarlarını doğal olarak ele geçirmesini sağlamamız gerekiyor.
Aynı zamanda öyle faaliyet alanları da var ki, diyelim ki yapay zeka unsurlarının tıpta kullanımı [...] Bugün bu alandaki çalışmaların yapay zeka kullanımıyla ne kadar geliştiğini - 30-40 oranında - konuştuk. yüzde. Kullanabilir veya kullanmayabilirsiniz. Görüyorsunuz, kullanmak zorunda değilsiniz. Şu ana kadar böyle yaşadık, hiçbir şey olmuyor gibi görünüyor. Bunun uygulanabilmesi için de bakanlıkların ve dairelerin uygun kararları gerekiyor. Ama yine de bu ürünlerin tanıtımını yapmamız gerekiyor.

[…] Ve burada da pek çok şey Sanayi Bakanlığı da dahil olmak üzere bakanlıklara bağlı. Ya bilinen başarıların kullanımı için belirli gereksinimler koyarız ya da koymayız ve her şey böyle gidecek. […] […] Stratejiniz muhtemelen işe yarayacak. Prensip olarak en karmaşık stratejileri bile nasıl yazacağımızı bildiğimiz gerçeğine dikkatinizi çekmek istiyorum. Bu karmaşık bir strateji, bu stratejilerin uygulanması için adım adım bir plana ihtiyacımız var, bu durumda yapay zekanın gelişiminin uygulanması için adım adım bir plana ihtiyacımız var. Bunun kesinlikle yapılması gerekecek. Maxim Alekseevich bundan zaten bahsetmişti, ancak bunun nasıl hareket edeceği hala anlaşılır ve net olacak şekilde yapılması gerekiyor.

izlenimler

Sonuç olarak bu toplantıya ilişkin kendi izlenimlerimden bahsetmek istiyorum.

Gözünüze çarpan ilk şey, yapay zekanın var olmadığı bir dizi teknolojiyi tanımlamak için "yapay zeka" teriminin kullanılmasıdır. güçlü yapay zeka. Burada “yapay zeka”, altında esas olarak makine öğreniminin satıldığı güzel bir paketten başka bir şey değil. Ancak gerçekte, insanlığın açıkça öngörülebilir herhangi bir zaman diliminde güçlü yapay zeka yaratabileceğine dair şu anda hiçbir güven yok. Ve en üzücü olan şey, gelecekteki ulusal stratejinin bu sorunu çözmeyecek olmasıdır; güçlü yapay zeka kesinlikle ilgi alanına girmemektedir. Makine öğreniminin gelişmesiyle birlikte, bilinenlerden daha etkili yöntemlerin var olup olmadığı veya en azından mümkün olup olmadığı konusunda da büyük bir soru ortaya çıkıyor.

İkincisi, toplantıda, destekçilerin yapay zeka çözümünün yol açması gerektiğine inandıkları iki farklı hedef belirlendi. Sberbank tarafından hazırlanan Stratejide Rusya'nın (ve Sberbank'ın) yapay zeka alanında küresel teknoloji lideri olarak itibar kazanması beklenirken, katılımcıların diğer kısmı da Yu.I. Borisov, asıl amacın kendi yapay zeka teknolojilerimizi geliştirip ekonomimize kazandırmak, böylece hem teknolojiyi hem de ekonomiyi yeni bir seviyeye çıkarmak olduğunu söyledi. Ancak sorun şu ki, Sberbank'ın hedeflerine ulaşması hala bir şekilde ölçülebiliyor ancak bunlara dayalı teknolojik gelişme ve ekonomik büyüme yüzdesi ölçülemiyor.

Üçüncüsü, bu teknolojilerle gerçekten ilgilenen şirketler, bunların pratikte uygulanması ve uzmanların geliştirilmesi olan Yandex ve Mail.Ru şirketlerinin görüşleri ilgimi çekti. Görünüşe göre kalkınma için ayrılan para onları geçecek.

Videonun tamamı şu adreste bulunabilir: Youtube'da Sberbank TV kanalı ve Rusya Devlet Başkanı'nın web sitesi. İkinci bağlantıda ayrıca tam bir transkript bulunmaktadır.

Kaynak: habr.com

Yorum ekle